Dacia vrea să treci pe GPL: ce schimbări majore face până în 2020

de: Andrei Simion
15 10. 2018

Dacia vrea să vândă mașini cu motorizări GPL. Vestea bună e pentru clienții atenți la cost. Planul companiei nu e însă pentru cei care ar vrea să facă economie de bani.

Mașinile Dacia Logan modificate să funcționeze cu GPL sunt destul de populare în România, în special pe taxiuri. Producătorul vrea acum să ducă această practică la următorul nivel și să aibă din start motoare pe GPL pentru cei interesați.

Renault plănuiește să reducă poluarea pe care o cauzează mașinile sale, inclusiv ale Dacia, astfel că pe unele le trece pe GPL, pe altele pe motoare electrice sau hibride. Francezii vor ca ca din 2020 să fie o versiune hibridă Clip și modele Dacia pe GPL.

Pentru Captur și Megane, Renault vrea să le aibă și în versiuni plug-in hybrid, adică poți încărca bateria motorului electric de la o priză externă. Totodată, vrea să renunțe la motoarele diesel.

De ce vor fi motoare GPL pe Dacia

Pentru Dacia, soluţia găsită e trecerea la GPL pentru motoarele pe benzină. Aceste motorizări emit cu 11% mai puţin dioxid de carbon decât cele pe benzină. Și emisiile de oxid de azot sunt mai mici.

„Spre exemplu, la un rulaj de 15.000 km anual, o maşină consumă în medie 1.000 de litri de benzină, luând în calcul un consum mediu de 7 litri/100 km, adică circa 1.500 de euro. Cu GPL, costurile ar scădea spre 750 de euro şi, în plus, există şi o reţea extinsă la nivel european”, a explicat Marc Suss, vicepreşedinte, Groupe Renault, citat de Ziarul Financiar.

De cealaltă parte, rețeaua de gaz natural comprimat (GNC) e mai puțin extinsă în Europa. Doar Austria, Germania şi Italia stau bine la acest capitol.

Un prim pas în direcția asta a fost făcut cu un Logan cu o motorizare 0,9 TCe pe GPL. În versiunea Laureate, intermediară, are un preţ de 10.950 de euro cu TVA, cu 600 de euro mai mult decât versiunea fără GPL.

Ulterior, şi Dacia Duster va primi o versiune pe GPL, tot pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon. Mai mult, Suss a spus că tocmai de aceea au menținut motoroizarea de 1,6 litri benzină pe Duster, că poate fi adaptat mai uşor şi cu costuri mai mici la GPL.

Dacia Duster a primit o motorizare nouă anul acesta

La salonul auto din Paris, Dacia Duster a fost anunțată cu un nou motor. Acesta e alimentat cu benzină și face parte din noua gamă Energy TCe. A fost dezvoltat de la zero și este folosit la comun de alianța Renault – Nissan cu partenerii de la Daimler.

Noul motor pe benzină e mai fiabil, mai economic, dar și mai puternic. Pe subiectul puterii, Dacia Duster cu acest motor setează și un record: cel mai puternic motor.

Conform informațiilor oficiale, motorul 1.3 TCe cu 130 de cai putere are un cuplu maxim de 240 Nm la 1.500 de rotații. În egală măsură, 1.3 TCe cu 150 de cai putere oferă un cuplu maxim de 250 Nm la 1.600 de rotații.